Sunday, October 19, 2014

Jam iftinan OYSTER memang ELEGANT




Elegant
========

Alhamdulillah..ramai customer yang mengambil inisiatif untuk menghadiahkan jam iftinan oyster sebagai hadiah persaraan ketua mereka..Ada juga yang menghadiahkan untuk isteri tersayang dan ibu tersayang.

Apa-apa pun, Bagi saya , ia bukan hanya sekadar hadiah, malahan ia juga sebagai membantu orang tersayang mengekalkan kesihatan.


http://nurafzalrich.com/?li=9&p=iftinan_oyster



 ##########

KHASIAT
##########


Secara umumnya, jam anticlockwise ini mempunyai khasiat-khasiat yang berikut (seperti dipetik daripada laman web Color Vibration Theraphy):

1. Sebagai pengimbang semulajadi setiap detik/saat.
2. Menjadikan fikiran lebih tenang dengan penghantaran mesej
tenaga secara tetap dan sekata.
3. Membantu mengawal rentak jantung
4. Mengharmonikan sistem kesemua kelenjar.
5. Memenuhi falsafah hukum 7 kuasa menguasai tenaga.

MENGUKUHKAN 7 KEADAAN:

1. Keberanian mengatasi Kesilapan.
2. Kelajuan mengatasi Kelewatan.
3. Kemudahan mengatasi Rintangan.
4. Kestabilan mengatasi Kucar-kacir.
5. Kekuatan mengatasi Kelemahan.
6. KEUNTUNGAN mengatasi KERUGIAN.
7. KEJAYAAN mengatasi KEGAGALAN.

Pergerakan ke KANAN adalah pergerakan semulajadi alam. Dalam agama Islam, semua perkara yang baik disunatkan dimulakan dengan sebelah KANAN. Dalam Quran, golongan yang akan dimasukkan ke dalam Jannah juga dipanggil 'As-habul Yamin' atau golongan KANAN.

Pergerakan tawaf adalah pergerakan ke KANAN (lawan arah jam). Elektron yang mengelilingi nukleus dalam atom juga bergerak ke KANAN. Secara amnya, KANAN boleh dikatakan sebagai lambang kepada kebaikan sejagat.

Jam tawaf (anticlockwise) menggunakan konsep ke KANAN ini bagi mengembalikan keseimbangan fikiran dan peredaran darah dalam tubuh kita secara semulajadi.

Secara jujurnya, jam ke kanan (anticlockwise) ini adalah jam yang sebenar-benarnya yang harus dipakai oleh kita disebabkan oleh manfaat yang bakal diperolehi daripadanya.

Daripada perspektif metafizik, jam tawaf dikatakan mampu untuk menyerap tenaga dan gelombang positif dari alam sekeliling secara semulajadi. Tenaga inilah yang kemudiannya dapat memberi manfaat kepada pemakai bagi memenuhi fungsi-fungsi jam tawaf seperti yang dinyatakan di atas.

Manakala jam konvensional biasa (clockwise) pula dikatakan akan menyebabkan kehilangan tenaga dari dalam badan pemakai kerana ianya membebaskan tenaga dan gelombang positif dari dalam diri pemakai tanpa kita sedari. Maka, boleh dikatakan bahawa sesiapa yang memakai jam biasa (clockwise) sebenarnya sedang mengalami kehilangan tenaga secara halus tanpa mereka sedari.

Pada hari ini, pelbagai jenis jam tangan tawaf ditawarkan di pasaran dalam pelbagai rekabentuk dan saiz. Selari dengan peredaran masa, fesyen dan juga rekabentuk jam tangan tawaf turut tidak terlepas daripada dipengaruhi oleh trend semasa. Walau bagaimanapun rupa jam tangan tawaf yang anda pakai, fungsi dan manfaat yang diperolehi oleh pemakai adalah tetap sama.

Terkini, kajian yang kami jalankan mendapati bahawa masyarakat Yahudi di Eropah sebenarnya telah pun menggunakan jam arah ke kanan ini sejak beratus tahun yang lalu.

##############
Hubungi segera 019-266 2271 untuk rasai keunikannya

No comments:

Post a Comment