Thursday, September 11, 2014

5 Kelebihan Susu Kambing


Alhamdulillah, dah semakin ramai yang tahu tentang kelebihan susu kambing.
Sejak kami amalkan 3 tahun lalu, anak-anak dh kurang dijangkiti selsema dan demam.

Nak tahu apa kelebihan susu kambing ni?

5 Kelebihan Susu Kambing

Susu kambing menawarkan pelbagai manfaat kesihatan selain ia juga amalan sunnah dan para anbiak.
Di antara kelebihan yang dapat dari pengamalan susu kambing ialah :
1. Reaksi kepada Keradangan

Beberapa kajian menunjukkan bahawa salah satu manfaat utama susu kambing ialah ia boleh mengurangkan dan mencegaah keradangan usus atau Inflammation.Ia amat mudah di hadam oleh usus berbanding susu lembu dan mampu mengurangkan masalah radang usus.
2. Mesra Alam

Kambing memerlukan ruang yang jauh lebih rendah dan makanan yang kurang daripada lembu. Biasanya, penternak dapat memuatkan 6 ekor kambing pada keluasan yang sama seperti 2 ekor lembu.

3. ejen Metabolik

Kajian yang dilakukan di USDA dan Prairie View A & M University, membuktikna  susu kambing berupaya meningkatkan kadar metabolisme besi dan tembaga, khususnya di kalangan individu yang mempunyai  masalah penghadaman dan penyerapan terbatas. Selain minum susu kambing, anda juga boleh mengambil makanan tambahan enzim pencernaan untuk mengatasi masalah ini.

4 Bio-availability (natural bio)

Satu lagi kebaikan utama susu kambing ialah khasiatnya menghampiri  susu ibu . Ia terbukti  mengandungi  bahan kimia yang terkandung dalam susu badan manusia. Ia juga lebih mudah dicernakan dan diserap kedalam  tubuh manusia.

5. Rendah Lemak  

Susu kambing adalah pilihan yang hebat untuk orang yang ingin menurunkan berat badan. Ia mempunyai kurang lemak, tetapi masih mengekalkan tahap yang tinggi protein dan asid amino yang terdapat dalam susu lembu.


Hubungi 019-266 2271 untuk penghantarn segera.
http://premiumgoatmilk.com/
http://nurafzalrich.com/?sp&p=product134

 

No comments:

Post a Comment